×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سر خط خبر ها

امروز : یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 5 May , 2024
لزوم بهره‌گیری از تجربیات موفق سایر استان‌ها با هدف تغییر اوضاع لرستان



به گزارش پایگاه خبری ۱۷ مرداد؛ محمدعلی رستمی در جمع خبرنگاران گفت: شرایط استان موفق گویای این ادعاست که آنها تاکنون مسیر توسعه را به درستی طی نموده‌اند و ما برای روی ریل قرار گرفتن باید بدون غرور از تجربیات موفق آنها کپی برداری لازم را انجام دهیم.

این حقوقدان به ضعف مجلس در بحث قانون گذاری‌های لازم به نفع مردم اشاره و تصریح کرد: برای جبران مافات هم که شده باید در تغییر بعضی از قوانین دست و پا گیر شک نکرد و برای اصلاح آنها هر چه زودتر اقدام نمود.ر

رستمی به نیاز مجلس و جامعه به حضور حقوقدان در عرصه انتخابات هم گریزی زد و توضیح داد: وظیفه مجلس فقط در قانون گذاری معنا نمی‌شود چرا که اگر اینطور بود شرایطی کنونی مردم و کشور نباید اینگونه می‌بود.

وی ادامه داد: قوانین قطعا در مجلس تصویب می‌گردند و جای نگرانی نیست اما اصل کار و موضوع مهم که به فراموشی سپرده شده است تفسیر این قوانین در اجرا به نفع مردم و جامعه می‌باشد.

کاندیدای حوزه انتخابیه خرم‌آباد و چگنی اظهار داشت: قوانینی که تا به امروز در بحث قانون کار تصویب شده‌اند نیاز جدی به بازنگری و چکش کاری دارند تا کارگران که قشر بزرگی از جامعه هستند از آنها منتفع شوند.

رستمی اضافه کرد: با فعال کردن کارگاه‌ها و صنایع غیر فعال و راکدی که در شهرستان‌های خرم‌آباد و چگنی هستند می‌توان چیزی نزدیک به ۶ هزار شغل ایجاد کرد.

وی گفت: دره خرم‌آباد را می‌توان به یکی از سر شاخه‌های تجاری تبدیل و در بحث درآمد زایی و حتی درآمد زایی ارزی هم حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشیم.

این کاندیدای انتخابات مجلس شورای اسلامی توضیح داد: موقعیت جغرافیایی خاص خرم‌آباد و چگنی این فرصت را فراهم نموده است تا برای فعال نمودن بسیاری از صنایع و بهره برداری‌های لازم از مواد معدنی موجود به دنبال شرکای خارجی به عنوان سرمایه گذار بود.

نامزد دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه خرم‌آباد و چگنی تصریح کرد: استان ما به لحاظ دارا بودن بسیاری از مواد معدنی حرف اول را در کشور می‌زند اما متأسفانه به علت خام فروشی و نداشتن نگاه‌های توسعه محور به آنها این معادن نه تنها هیچ سودی برای ما ندارند بلکه در مواردی به زیر ساخت‌های عمرانی شهرها هم آسیب جدی وارد می‌کنند.

رستمی بیان کرد: در بحث ساخت تعدادی از سدها که تاکنون به بهره‌برداری نرسیده‌اند می‌توانستیم و از وجود سرمایه گذاران در این حوزه استفاده کنیم اما متأسفانه در این مسیر با سنگ اندازی‌های مختلفی مواجه هستیم که نشان از عدم مدیریت مناسب دارد.

وی به اتحاد و همدلی ایلات سلسله و دلفان اشاره و اظهار داشت: در طول تاریخ ایلات سلسله و دلفان تا این حد متحد و یکپارچه نبوده‌اند به گونه‌ای که تمام طیف‌های سیاسی از اصولگرا گرفته تا اصلاح طلب فقط به دنبال پیروزی و اعتلا هستند.

کاندیدای انتخابات مجلس گفت: بنده به شایعات اخیر در باب مهندسی کردن انتخابات اعتقادی ندارم و این را یک برنامه خطرناک و تفرقه انگیز از ناحیه دشمنان می‌دانم.

رستمی اضافه کرد:من به میل و خواست قلبی مردم به این میدان ورود کرده و هیچ شخص و یا طیفی نه از بالا و نه از پایین حامی بنده در این میدان نبوده و نیستند هر آنچه که هست فقط لطف و عنایت خداوند متعال و مردم شریف و نجیب می‌باشد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: خدا را شاکرم از لحاظ مالی و مادی هیچ‌ مشکل و دغدغه‌ای ندارم که بخواهم در صورت ورود به مجلس به فکر رفع نمودن کمبودهای خودم باشم و مطمئن باشید که خود را وقف و صرف مردم خواهم کرد.

خبر: یاسر نظری چگنی

انتهای پیام//

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.