×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سر خط خبر ها

امروز : شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 18 May , 2024
جشن «هنر مطهر» در هنرستان‌های هنرهای زیبای لرستان برگزار می‌شود



به گزارش پایگاه خبری ۱۷ مرداد؛ صبح روز چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت_ و همزمان با روز معلم، به همت معاونت امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان مراسمی با هدف قدردانی از زحمات معلمین و هنرآموزان هنرستان‌ هنرهای زیبا دختران مرکز استان در مجتمع فرهنگی، هنری شهید آوینی خرم‌آباد برگزار شد.

رضا نیازی، معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم ضمن پاسداشت یاد و خاطره معلم شهید «مرتضی مطهری» روز معلم را به تمامی معلمین مخصوصاً مدرسین حوزه هنری لرستان تبریک گفت.
نیازی تصریح کرد: در روزهای آتی برای اولین بار، آیین بزرگداشت روز معلم در هنرستان‌های هنرهای زیبا در سطح استان همراه با تقدیر از زحمات هنرآموزان از طرف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اجرا می‌شود.

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان ضمن اشاره به جایگاه رفیع معلمین بیان کرد: معلمین نه تنها خلا‌های آموزشی و تربیتی دانش آموزان را پر می‌کنند بلکه سازنده ی زیر بنای فرهنگی جامعه و آینده کشور هستند.

وی در ادامه بیان کرد: معلمین حوزه‌ی هنر وظیفه دشواتری دارند، چرا که موظفند مباحث فرهنگی و اعتقادی را در قالب هنر به جامعه تزریق کنند.

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: ما نقش خطیر معلمین حوزه هنر را تقویت می‌کنیم، چرا که اعتقاد داریم تمامی امکانات و هزینه‌ها به نوعی سرمایه‌گذاری برای نسل‌های آینده است.

وی تشریح کرد: بیش از ۲۴۰ نفر از هنرجویان استان در سه رشته اصلی موسیقی، نمایش و گرافیک زیر نظر ۶۳ هنرآموز در ۳ هنرستان استان مشغول به فعالیت هستند.

رضا نیازی در پایان ضمن اشاره به جایگاه هنر و ارزش‌ آن در جامعه بیان کرد: هنرمندان زبان گویای مردم مظلوم دنیا هستند و در جامعه با فرهنگسازی در حوزه حجاب و عفاف و ایثار و شهادت رسالت هنری خود را به اجرا می‌گذارند.

به گزارش ۱۷ مرداد؛ مجید امانی، مدیر مجتمع فرهنگی، هنری شهید آوینی، و احسان خسروانی، رامین صادقی، سجاد شفیعی و سید غلامرضا نعمت‌پور از کارکنان معاونت هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان نیز در این مراسم حضور داشتند.

خبر: اکبر بابایی‌مفرد

انتهای پیام//

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.