×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سر خط خبر ها

امروز : شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 18 May , 2024
نماینده ولی فقیه: لرستان نیازمند تحول همراه با جهش است



به گزارش پایگاه خبری ۱۷ مرداد؛ حجت الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی_ روز سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت_ در نشست صمیمی با اصحاب رسانه اظهار کرد: پرورش نخبگان آینده را تضمین می‌کند و همواره در حال تلاش برای توسعه لرستان هستیم.

وی با بیان این‌که آنچه می‌گوییم و انجام می‌دهیم باید در جهت رضایت خداوند و نفع و خدمتگزاری به مردم می‌باشد، افزود: فرهنگ و اقتصاد دو بالی هستند که راه پیشرفت و ارتقا فرهنگی و دینی ما باید از مسیر آنها میسر شود، بنابراین دو اصل اساسی می‌باشند که با طرح‌ها و برنامه‌ریزی و اقدامات صورت گرفته امروز نسبت به گذشته پیشرفت را شاهد باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان بیان کرد: افرادی مانند رسانه‌ها که خداوند به آنها دانایی و توانایی داده باید زبان گویای مردم باشند و دغدغه و مشکلات را به گوش مسئولان برساند.

امام جمعه خرم‌آباد گفت: خبرنگاران باید مطالبی را منتشر کنند که واقعی بوده و از انتشار اخباری که پایه و اساس ندارند و اذهان عموم را مشوش و ناامیدی را ترویج می‌کند اجتناب کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین شاهرخی ادامه داد: جمهوری اسلامی یک نظام مردمی است و از این اصل دست نمی‌کشد، بنابراین آگاهی بخشی به چنین مردمی مانند هوا یک نیاز ضروری می‌باشد.
وی بیان کرد: خبرنگاران باید با آگاهی دادن درست و منطقی همراه با آمار ارقام و به دور از کینه و نفرت در تمامی عرصه‌ها فعالیت کنند.

شاهرخی با بیان اینکه اهل رسانه در این جهت اولین گروهی هستند که وظیفه مهمی بر عهده دارند، افزود: اطلاع رسانی صحیح، نقد منصفانه، بیان نقاط ضعف و قوت و تبادل آرا از وظایف خبرنگاران می‌باشد.

وی اظهار داشت: در ایران مطبوعات بر پایه اطلاع رسانی صحیح بنا شده و در تمامی عرصه‌ها آزادی بیان وجود دارد و اصحاب رسانه باید تلاش کنند تا مردم به رشد و کمال برسند.

وی با اشاره به اینکه نماینده ولی فقیه در لرستان وظایفی دارد، گفت: با همراهی مدیران، فرهیختگان و تشکل‌ها در سال گذشته مسائل مهم اصلی را با بهره‌گیری از ۲۵ نفر از اساتید حوزه و دانشگاه برای استان دنبال کردیم.

وی ادامه داد: مسئله ترویج زندگی اسلامی در نهاد خانواده‌ها، توجه به عفاف و حجاب در جامعه، ارتقا کیفی نماز جمعه، بزرگداشت سالروز اولین نماز جمعه پس از انقلاب، بسط و گسترش جهاد تبیین با موضوع محوری اعتلای سیاسی، ارتقا کیفی مدیریت مساجد، انسجام بخشی در ارتباط با تشکل‌های فرهنگی از مهمترین اقدامات بود.

امام جمعه خرم‌آباد با اشاره به این‌که نماینده ولی فقیه در لرستان به عنوان پدر معنوی استان نیز وظایفی بر عهده دارد گفت: در چهار عرصه فرهنگی، روحانیت، جوانان و اقتصاد مسائل و راهبردی هر کدام از این حوزه ها را به تفکیک دنبال کرده‌ایم.

حجت‌الاسلام والمسلمین شاهرخی با اشاره به وضعیت کنونی لرستان گفت: سخن درمانی و دیدار درمانی دیگر نتیجه‌ای ندارد، اگرچه نظام اسلامی در لرستان خدمات اساسی ارائه داده اما در باب ارتقا فرهنگ و پیشرفت توازن برقرار نشده و نیازمند تحول همراه با جهش هستیم.

وی با اشاره به اینکه امید آفرینی به عنوان یک اصل همواره باید مورد ملاحظه قرار گیرد ادامه داد: اکنون درحال پرورش نخبگان برای آینده هستیم و همواره برای توسعه تلاش خواهیم کرد و در مواقعی حتی اگر به دفتر نماینده ولی فقیه مربوط نباشد اما برای رفاه و آسایش مردم پیگیری می‌کنیم.

امام جمعه خرم‌آباد اظهار داشت: در جذب نیروهای بدون ضابطه چندین بار ارتباط گرفته و پیگیری این موضوع در لرستان شدم اما اگر ادارات وظایف خود را به درستی انجام دهند مشکلات برطرف خواهد شد.

خبر: اکبر بابایی مفرد

انتهای پیام//

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.