×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سر خط خبر ها

امروز : شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 18 May , 2024
کمبود نیرو و تجهیزات برای مقابله با آفات درختان بلوط



به گزارش پایگاه خبری ۱۷ مرداد؛ اصغر مرادیانی در جلسه بررسی موارد مرتبط با حفاظت از درختان بلوط و هم اندیشی با حامیان و دوستداران محیط زیست و منابع طبیعی، اظهار کرد: دادستانی به عنوان مدعی‌العموم و پاسدار حفاظت و صیانت از حقوق عامه موظف به ورود و حمایت از فعالیت‌های انجمن‌های محیط زیست و منابع طبیعی می‌باشد.

وی افزود: دستگاه قضائی خود را بی نیاز از مسائل محیط زیستی و منابع طبیعی نمی‌داند و در امر صیانت از این نعمات خداوندی هیچ کم کاری و سهل انگاری را نمی‌پذیرد.

عضو شورای تأمین چگنی توضیح داد: تلاش می‌کنیم با رایزنی و نامه نگاری‌های فوری با نیروی انتظامی تجهیزات لازم از جمله پهپاد برای سم پاشی درختان بلوط را به کار بگیریم.

این مقام قضایی اظهار داشت: در مقوله حفاظت از درختان بلوط حتماً از ظرفیت زندانیان و انجمن‌های مردم نهاد استفاده خواهیم کرد.

دادستان چگنی به حادثه آتش سوزی‌های سال قبل در شهرستان اشاره و بیان داشت: آتش سوزی‌های سال گذشته خسارات جبران ناپذیری به منابع طبیعی و محیط زیست در شهرستان وارد کرد که آثار آن تا سال‌ها باقی خواهد ماند.

مرادیانی ضمن هشدار به منابع طبیعی و محیط زیست به غنوان دستگاه‌های متولی صیانت از منابع طبیعی، توضیح داد: با توجه به نزدیک شدن به ماه‌های گرم سال لازم است تا منابع طبیعی هر چه زودتر به ایجاد آتش بر در نقاط حساس اقدام نماید.

دادستان عمومی و انقلاب چگنی بیان کرد: برای خاطیان و افرادی که در آتش سوزی و تخریب منابع طبیعی نقش داشته‌اند پرونده قضایی تشکیل و به شدت با آنها برخورد خواهد شد.

عضو شورای تأمین چگنی یادآور شد: هرگونه کم کاری امروز موجب حسرت در آینده خواهد شد، چرا که درختان بلوط یک میراث گران‌بها و بدون جایگزین هستند.

مرادیانی حضور خود در این جلسات را به معنای حمایت از انجمن‌های حامی محیط زیست و منابع طبیعی توصیف و تشریح کرد: دغدغه شما حامیان و دوستداران محیط زیست و منابع طبیعی بسیار ارزشمند و قابل تقدیر است و ما هم به پاس این همه زحمت از هیچ تلاشی برای حمایت از شما فروگذار نخواهیم کرد.

ضرورت تسریع در اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از خشک شدن درختان بلوط

در ادامه این نشست فرهاد نادری چگنی از حامیان محیط زیست و منابع طبیعی در چگنی گفت: برای به نتیجه رسیدن اقدامات بهتر است تمام کارها با محوریت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری به عنوان متولی انجام بگیرد.

نادری چگنی اظهار کرد: درختان بلوط در دو نقطه از شهرستان چگنی مورد هجوم آفت کرم جوانه خوار قرار گرفته‌اند که اگر هر چه زودتر سم پاشی صورت نگیرد شاهد خشک شدن بسیاری از درختان بلوط خواهیم بود.

عضو انجمن حمایت از محیط زیست و منابع طبیعی افزود: تمام مردم اعم از زن و مرد می‌توانند در این جلسات هم اندیشی حضور داشته باشند تا با اظهار نظرات متنوع به یک نتیجه گیری مطلوب برسیم.

نادری چگنی در پایان ضمن تشکر و قدردانی از زحمات دادستان عمومی و انقلاب شهرستان چگنی خاطرنشان کرد: نگاه ما به منابع طبیعی و محیط زیست در چگنی یک نگاه تعصبی و عاطفی است و همین باعث شده تا در راه حفاظت از درختان بلوط خود را مسئول و مدیون بدانیم و در این راه هیچ نگرش منفعتی معنا نداشته و ندارد.

خبر: یاسر نظری چگنی

انتهای پیام//

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.