×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سر خط خبر ها

امروز : شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 18 May , 2024
ضرورت توجه به مسائل فرهنگی در راستای توسعه لرستان



به گزارش پایگاه خبری ۱۷ مرداد؛ اعظم روانشاد_ روز چهارشنبه، دوازدهم اردیبهشت_ در مراسم اختتامیه جشنواره رسانه‌ای «بر بلندای حضور» اظهار کرد: جامعه رسانه استان لرستان مسائل و مباحث خاص خود را دارند و علی‌رغم مسائل و مصائب استان، دوشادوش دولت در بحث مطالبه گری در خط مقدم جبهه اطلاع رسانی قرار دارند.

وی افزود: اهالی رسانه مشکلات فراوانی دارند که شاید دورادور خیلی به چشم نیایند اما وقتی ما به عنوان متولی رسانه با اهالی این حوزه همزیستی داریم متوجه می‌شویم که مبحث اقتصاد یکی از عمده مشکلات اصحاب رسانه لرستان است.

روانشاد با بیان این‌که مشکلات خانواده رسانه لرستان با خیلی از استان‌های کشور متفاوت است، گفت: استان‌های توسعه یافته‌ای داریم که از لحاظ اقتصادی بخش خصوصی و نهادهای غیر دولتی فعالی دارند، اصحاب رسانه را حمایت می‌کنند و از یک پشتوانه قوی برخوردارند و به مدد بخش‌های غیر دولتی و زیرساخت‌های اقتصادی خیلی از مشکلات اهالی رسانه حل و فصل می‌شوند، اما در لرستان با وجود ظرفیت‌های کمی و کیفی که این قشر عظیم دارند به خاطر نداشتن بخش غیر دولتی و زیرساخت‌های اقتصادی دچار یک ضعف عمده در حوزه پشتوانه مالی می‌باشند و همین مسائل موجب شده رسانه‌های ما با مسائل متعددی دست و پنجه نرم می‌کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان خاطرنشان کرد: در بخش دولتی خیلی از ادارات استان مقید به رعایت قانون «م. الف» نیستند و آگهی‌های دولتی علی‌رغم ورود بازرسی استانداری و بازرسی کل استان و مکاتبات فراوان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان جهت توزیع به این اداره ارسال نمی‌شوند، لذا اصحاب رسانه از توزیع عادلانه بهره‌مند نیستند و همین موضوع مشکلات اقتصادی و پشتوانه مالی اصحاب رسانه را بشدت تضعیف کرده است.

روانشاد تصریح کرد: از استاندار لرستان تقاضا می‌کنیم که در دوران تصدی وی در این استان ادارات لرستان را به رعایت قانون «م. الف» موظف و ملزم نمایند تا بلکه رسانه‌ها از پشتوانه مالی و اقتصادی بهره‌مند شوند.

وی در ادامه به جشنواره رسانه‌ای بر بلندای حضور اشاره کرد و گفت: این جشنواره در دی‌ماه سال گذشته با تکیه بر چهار اصل رهبری در انتخابات ۱۴۰۲ مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان طراحی و به اطلاع اصحاب رسانه استان رسید که ۴۷۰ اثر از ۷۳ رسانه به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد و امروز ۵۰ نفر از اصحاب رسانه که به تولید اثر در این جشنواره پرداختند توسط شورای اطلاع رسانی استان تقدیر و تجلیل شدند.

به گزارش ۱۷ مرداد؛ آیین اختتامیه جشنواره رسانه‌ای بر بلندای حضور عصر روز سه‌شنبه دوازدهم اردیبهشت ماه با حضور استاندار لرستان و جمعی از خبرنگاران و روزنامه‌نگاران رسانه‌های مکتوب و برخط استان در سالن آمفی تئاتر حوزه هنری استان واقع در خرم‌آباد برگزار و از برگزیدگان این جشنواره تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام//

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.