×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سر خط خبر ها

امروز : یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 5 May , 2024
ساخت سد معشوره یک ضرورت است



به گزارش پایگاه خبری ۱۷ مرداد؛ فرهاد زیویار_ روز جمعه بیست و چهارم فروردین_در جلسه ستاد مدیریت بحران لرستان با اشاره به منابع طبیعی کم‌نظیر در کشور اظهار کرد: منابع طبيعی مولد فرصت‌ها هستند، بايد نگذاريم شرايط به گونه‌اي تغيير كند كه اين منابع به تهديد تبديل شوند.

استاندار لرستان با بیان اینکه مدیریت مصرف منابع آب و انرژی لازمه تبدیل تهدیدها به فرصت است، گفت: باتوجه به ظرفیت‌ها و استعدادهای فراوانی که لرستان وجود دارد قطعا با یک برنامه‌ریزی صحیح و اختصاص اعتبارات ویژه می‌توان تهدید‌ها را به فرصت تبدیل کرد.

برج‌های دوقلو

فرهاد زیویار با اشاره به اختلاف نظر بین بنیاد شهید و شهرداری در پروژه برج‌های دوقلو خرم‌آباد افزود: در این پروژه سهم شهرداری خرم‌آباد دو – سه هزار میلیارد تومان است که اگر این سهم را شهرداری پیش‌فروش و واگذار کند بسیاری از موانع شهری برطرف خواهد شد، گاهی سازش و کوتاه آمدن می‌تواند شرایط مناسبی را برای استان به وجود آورد باید از ظرفیت بخش خصوصی استفاده کرد.

سدهای معشوره و مخمل‌کوه

وی با اشاره به اینکه لرستان علی‌رغم اینکه از ده‌ها میلیارد متر مکعب روان‌آب در داخل یا خارج از استان برخوردار است؛ ادامه داد: متاسفانه در ذخیره‌سازی آب از ۱۰ درصد منابع آبی استفاده و بهره‌برداری مناسب صورت نگرفته است و امروز در تامین آب شرب با مشکلاتی مواجه است، نیاز است سدهای معشوره با ۹۰۰ میلیون متر مکعب و مخملکوه با ۶۰ میلیون متر مکعب برای تامین آب شرب به سرانجام برسند.

زیویار بر تامین اعتبارات مورد نیاز برای ساخت سد معشوره‌ به منظور تامین آب شرب و کشاورزی که چند شهرستان لرستان را مشروب می‌کند تاکید کرد و با بیان اینکه احداث این سد یک سوم حجم سیل را در این شهرستان‌ها کاهش می‌دهد، گفت: مجوز ماده ۲۳ این سد نیز اخذ شده است.

متولی لایروبی رودخانه‌ها

استاندار لرستان با توجه به فرسایش خاک، رانش زمین، و در معرض سیل قرار گرفتن برخی روستاهای استان بر تدوین طرح جامع روستاهای در معرض تهدید سیل استان تاکید کرد و افزود: با توجه به بارندگی‌های با حجم بالا در لرستان نیاز است متولی لایروبی رودخانه‌ها مشخص شود.

رانش تپه‌ی قلعه فلک افلاک

وی با اشاره به اینکه تامین اعتبار به منظور ایمن‌سازی و پایدارسازی تپه قلعه فلک افلاک که در معرض رانش قرار دارد ضروری است، بیان کرد: با توجه به اینکه حجم ترافیکی محور ارتباطی محور اسلام‌آباد- زانوگه- بابازید اشباع شده است، ضرورت دارد این محور تعریض و چهارخطه شود.

زیویار با اشاره به اعتبار ۸۰ میلیارد تومانی سال گذشته ستاد اربعین استان گفت: ضرورت دارد این اعتبار برای استان لرستان در سال جاری افزایش یابد.

استاندار لرستان اختصاص اعتبار ۱۸۰ میلیارد تومانی دیواره ساحلی شهر پلدختر، تامین و تخصیص و اعتبار ۳۴ پروژه نیمه تمام راهداری، اختصاص اعتبار برای تکمیل پل ماسور را نیز مورد تاکید قرار داد.

انتهای پیام//

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.