×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سر خط خبر ها

امروز : یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 5 May , 2024
درختکاری در فضای ساختاری محیط زیست موثر است/ تاکید بر حفظ و نگهداری درختان



به گزارش پایگاه خبری ۱۷ مرداد؛ اعظم روانشاد، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان_ روز سه‌شنبه ۱۵ اسفند_ در آئین کاشت درخت در محوطه‌ی این اداره کل ضمن تبریک روز درختکاری، اظهار کرد: درختکاری یک اقدام مهم و اساسی است و زمانی که رهبر انقلاب شخصا به کاشت نهال اقدام می‌کنند برای ما محرز و بر ما تکلیف است که بایستی به این موضوع مهم اهمیت بدهیم و نسبت به این مقوله زیست محیطی بی تفاوت نباشیم.

اعظم روانشاد درختکاری را یک اقدام فرهنگی دانست و با تاکید بر نهادینه شدن فرهنگ درخت و درختکاری در جامعه، گفت: ایرانیان اهمیت زیادی برای روز درختکاری قائل هستند و به تاسی از فرمایشات مقام معظم رهبری که خودشان در این روز اقدام به غرس نهال می‌کنند، در راستای توسعه فضای سبز اهتمام ویژه‌ای به خرج می‌دهند.

روانشاد با اشاره به این‌که هر ساله توسط همکاران ما در این اداره کل شاهد غرس نهال بودیم اما امسال اوضاع متفاوت است، افزود: در اولین روز از هفته درختکاری و با هدف تقویت و ترویج فرهنگ درختکاری و با حضور دانش‌آموزان هنرستان هنرهای زیبا دختران که در مجتمع فرهنگی، هنری خرم‌آباد مشغول به تحصیل هستند این اقدام مهم انجام شده و امید است ثمرات کاشت درختان در سال‌های آینده در فضای سبز شهر موثر واقع شود.

وی توضیح داد: در همین راستا و در دوره‌ی جدید مدیریتی یکی از اولین اقدامات ما در زمینه توجه به محیط زیست، بازسازی فضای سبز و هرس درختان بود، به طوری که در همین راستا یک گلخانه شخصی در محوطه ارشاد احداث کرده‌ایم و همکاران ما به صورت خودجوش به حفظ و نگهداری گونه‌های گل و گیاه و درختان می‌پردازند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با بیان این‌که همکاران ما به صورت ویژه به امر پرورش گل و گیاه و درختکاری و ترویج این مهم می‌پردازند، گفت: حداقل کار ما در راستای توجه به سرانه فضای سبز و ترویج این فرهنگ این است که به کاشت نهال بپردازیم و در راستای حفظ و نگهداری آن نیز کوشا باشیم.

وی با اشاره به این‌که نباید نسبت به اهمیت درختان و فضای سبز بی تفاوت باشیم، تصریح نمود: مهم‌تر از کاشت درخت نگهداری از آن است به همین خاطر حفظ درختان و‌ فضای سبز اهمیت دو چندانی دارد، چرا که نتیجه این اقدام فرهنگی و زیست محیطی در روحیه مردم و فضای ساختاری محیط‌زیست اثرات مثبت فراوانی به همراه خواهد داشت.

انتهای پیام//

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.