×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سر خط خبر ها

امروز : یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 5 May , 2024
جلوگیری از کوچ زودهنگام عشایر/هشدار به دامداران غیر مجاز



به گزارش پایگاه خبری ۱۷ مرداد؛ عنایت بهرامی اظهار کرد: در جلسه هماهنگی با فرمانده انتظامی شهرستان مقرر شد که این نیرو در راستای هدایت سریعتر دامداران به خارج از حوزه شهرستان چگنی اقدام کنند.

وی ضمن هشدار به دامداران توضیح داد: طبق دستورالعمل‌های قانونی و هماهنگی‌های انجام شده با دادستان عمومی شهرستان دامداران غیرمجازی که در موعد مقرر منطقه را ترک نکنند احضار خواهند شد.

بهرامی تصریح کرد: هر ساله با پایان اسفند ماه و آغاز کوچ بهاره عشایر به سمت مناطق سردسیری، برخی دامداران و عشایر به دلایل مختلف اقدام به کوچ زود هنگام و قبل موعد قانونی می‌کنند که همین موضوع موجب آسیب زدن به مراتع می‌شود.

وی یادآور شد: کوچ زود هنگام عشایر یک تهدید جدی برای مراتع و منابع طبیعی به حساب می‌آید که علاوه بر نبود تعادل بین دام‌ها و مراتع عرصه‌های منابع طبیعی به در معرض خطر قرار می‌گیرند.

بهرامی به موقعیت جغرافیایی خاص و منحصر به فرد شهرستان چگنی اشاره و اظهار داشت: شهرستان چگنی با داشتن مراتع بسیار و دارای علف‌های گوناگون یک منطقه بکر و عالی برای دامداران به حساب می‌آید.

وی ادامه داد: شهرستان چگنی بیش‌ترین آمار ورودی عشایر کوچ رو را در میان استان لرستان دارد که همین خود سبب نگرانی برای اهالی و مسئولان شهرستان شده است.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری چگنی گفت: برای کنترل عشایر کوچ رو یک اکیپ ثابت کنترل پروانه چرای دام در شهرستان مستقر می‌باشد که کمک مضاعفی به جلوگیری از ورود عشایر قبل از موعد مقرر می‌کند.

وی گفت: در ایام نوروز و دیگر ایام تعطیل کشیک‌های کنترل و نظارت به طور منظم فعالیت داشته و دارند.

بهرامی به تعامل و همکاری بین دستگاه‌ها و ادارات شهرستان اشاره و بیان داشت: برای برخورد با دامداران غیر مجاز و جلوگیری از تخریب عرصه‌های طبیعی و محیط زیست گشت مشترک با اداره محیط زیست شهرستان ایجاد و در حال فعالیت است.

وی به مبحث مهم اطلاع رسانی در این زمینه هم گریزی زد و گفت: از طریق نصب بنز در محدوده شهرهای سراب دوره و چم پلک و همچنین اطلاع‌رسانی مدام در فضای مجازی نکات قانونی و مهم به مردم و دامداران اطلاع داده شده است.

بهرامی در پایان خاطرنشان کرد: طی جلسات متعدد با ریاست دادگستری و دادستان عمومی شهرستان مقرر شد که با متخلفین برخورد قضایی شدید صورت بپذیرد.

خبر: یاسر نظری چگنی

انتهای پیام//

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.