×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سر خط خبر ها

امروز : یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 5 May , 2024
جذب حامی مالی برای ورزش والیبال در اولویت قرار می‌گیرد



به گزارش پایگاه خبری ۱۷ مرداد؛_روز شنبه بیست و پنجم فروردین_ رئیس، اعضای هیات رئیسه، روسای هیات‌های شهرستانی، نواب رئیس و دبیران کمیته‌های مختلف هیات والیبال لرستان با هدف تبریک انتصاب مدیرکل ورزش و جوانان لرستان با وحید والی‌زاده مرادی دیدار کردند.

در این دیدار مسئولان هیات والیبال لرستان ضمن ارائه گزارشی از عملکرد یکساله این هیات به بیان برخی مشکلات پیش‌روی ورزش والیبال پرداختند و از مدیرکل ورزش و جوانان لرستان خواستند در راستای رفع مشکلات موجود هیات والیبال استان را کمک نموده و یاری‌گر جامعه والیبال در نیل به اهداف پیش رو باشد، همچنین اعضای هیات رئیسه هیات والیبال لرستان در جلسه‌ای جداگانه ضمن بررسی نقاط قوت و ضعف این هیات در سال ۱۴۰۲ خواستار ارائه برنامه کمیته‌ها و روسای شهرستان‌ها برای سال ۱۴۰۳ شدند.

تغییر رویکرد مدیریتی در ورزش استان

«وحید والی‌زاده مرادی»، روز شنبه بیست و پنجم فروردین، در دیدار با رئیس، اعضای هیات رئیسه و روسای کمیته‌های مختلف هیات والیبال لرستان با بیان این‌که اهداف خود را با در نظر گرفتن نقاط ضعف و قوت در ابعاد مختلف ورزش والیبال تدوین کرده‌ام. اظهار کرد: با توجه به روند افزایشی بیمه والیبالیست‌ها در سطح کشور و وجود استعدادهای شاخص در این زمینه، موفقیت‌های مقطعی قابل قبول نیست.

وی راه موفقیت در حوزه ورزش را تغییر رویه از مدیریت سلیقه‌ای به مدیریت مبتنی بر داده و آمار و بهره‌گیری از تجربیات گذشته عنوان کرد و افزود: آمایش سرزمینی در ورزش جزو اولویت‌های مهم و اساسی است که براساس آن می‌توان به استعداد و پتانسیل خاص یک منطقه در یک رشته خاص پی برد.

والیزاده مرادی تصریح کرد: با توجه به پایین بودن نرم فضای ورزشی لرستان نسبت به نرم جهانی پیگیر افتتاح خانه والیبال در مرکز استان هستم و همچنین از ظرفیت‌های غیر فعال سرانه ورزشی مثل مجموعه سوارکاری، مجموعه ۱۵ هزار نفری کمالوند و مجموعه سبزی پرور در این زمینه  استفاده می‌کنیم.

مدیرکل ورزش و جوانان لرستان گفت: پیگیری‌هایی جهت تغییر کاربری خانه کشتی به رشته‌های توپی انجام شده است تا با انتقال خانه کشتی به مرکز شهر انقلابی در صنعت ورزش‌های توپی ایجاد شود.

وی با اشاره به ۱۳ پروژه نیمه تمام ورزشی در استان بیان کرد: اقدامات لازم جهت جذب اعتبارات و مجوزهای ۷ پروژه ورزشی و افتتاح آنها در ابتدای سال جاری انجام شده و امید است بقیه ی پروژه‌ها تا نیمه اول سال تکمیل و بهره‌برداری شوند.

والی‌زاده در پایان به اعطای کمک‌های مالی به هیات‌های ورزشی اشاره و خاطر نشان کرد: تقسیم بندی عادلانه کمک‌های مالی و تجهیزات و اماکن هیئت‌های ورزشی براساس تعداد بیمه شدگان و موفقیت‌های آنها صورت می گیرد.

تحقق اهداف والیبال در گرو وفاق و همدلی/ توانمندسازی نیروی انسانی سرلوحه کار قرار بگیرد

رئیس هیات والیبال لرستان نیز در ادامه گفت: وفاق، همدلی و همفکری جامعه والیبال  سبب برداشتن گامی بلند در جهت تحقق برنامه‌های هیات والیبال خواهد شد.

کامران احمدیان در دیدار با مدیرکل ورزش و جوانان لرستان ضمن تبریک انتصاب وحید والی‌زاده مرادی، اظهار کرد: یقینا رهنمودها و انتقال تجارب از سوی مدیرکل ورزش و جوانان به جامعه والیبال لازم و ضروری است و در جهت شکوفایی و توسعه ورزش والیبال موثر خواهند بود.

احمدیان گفت: با توجه به اینکه والیبال دومین ورزش پرطرفدار در دنیا است و لرستان در این ورزش گذشته‌ای درخشان در سطح کشور داشته لذا انتظار می‌رود مشکلات موجود به همت مدیرکل و جامعه والیبال رفع و لرستان به جایگاه اصلی خود در این ورزش برسد.

وی بیان کرد: بازیکنان شاخص و مستعدی در سطح استان داریم اما نداشتن تیم استانی در لیگ کشور باعث گرایش آنها به سمت استان‌های دیگر شده است.

رئیس هیات والیبال لرستان در ادامه بیان کرد: درخواست ما از اداره کل ورزش و جوانان راه‌اندازی تیم در لیگ کشوری است تا بتوانیم از سرمایه‌های ورزش والیبال در این استان بهره‌مند شویم.

احمدیان به حمایت و جذب اسپانسر و حضور یک تیم در لیگ کشوری از جانب ورزش و جوانان استان تاکید کرد و گفت: والیبال لرستان با توجه به مشکلات مالی لازم است در بحث اعتبارات نیز به صورت ویژه حمایت شود.

وی ضمن قدردانی از مدیرکل ورزش و جوانان استان در خصوص راه‌اندازی خانه‌های والیبال، گفت: خانه والیبال بروجرد و پلدختر طی قراردادی با اداره کل به هیات والیبال واگذار می‌شود، هم‌چنین قرارداد خانه والیبال کوهدشت با اداره کل نیز بسته شده که این امکان نیز به سرانه ورزشی اضافه خواهد شد.

احمدیان ضمن قدردانی از حمایت‌های مدیران ادارت ورزش و جوانان شهرستان‌های استان از ورزش والیبال خاطر نشان کرد: در سال ۱۴۰۳ چند خانه والیبال در سطح استان در اختیار هیات والیبال قرار می‌گیرد.

بررسی نقاط ضعف و قوت والیبال/ برنامه‌ریزی برای سال ۱۴۰۳

رئیس هیات والیبال لرستان پس از دیدار یا مدیرکل ورزش و جوانان در جلسه‌ای جداگانه با روسای هیات‌های شهرستانی، نواب رئیس و دبیران کمیته‌های مختلف این هیات ضمن بررسی نقاط ضعف و قوت والیبال درسال ۱۴۰۲ از آنان خواست برنامه‌های خود را برای سال ۱۴۰۳ ارائه نمایند.

احمدیان با اشاره به شعار سال، بر توانمندسازی نیروی انسانی در هیات والیبال تاکید کرد و افزود: در تمامی کمیته‌ها بایستی استعدادیابی به صورت ویژه مورد توجه قرار بگیرد و برای این امر برنامه‌ مدونی طراحی و اجرا شود.

وی هم‌چنین به برنامه‌ریزی و تمرکز بر روی تیم‌های پایه و اعزام تیم‌ها به مسابقات کشور نیز تاکید کرد و ادامه داد: کمیته مربیان از بهترین مربیان به لحاظ فنی و مدرک مربیگری بالا استفاده نماید.

رئیس هیات والیبال لرستان یادآور شد: انتخاب بازیکنان، داوران و مربیان بایستی براساس لیاقت و شایستگی صورت بگیرد.

وی ضمن قدردانی از آقای نعمتی، رئیس کمیته داوران، گفت: با حضور رئیس کمیته داوران شاهد عملکردی مطلوب و تحول در این رشته هستیم به طوری که دانش افزایی به والیبال تزریق شده است.

بزرگان ورزش استان به دنبال جذب اسپانسر باشند

نایب رئیس هیئت والیبال لرستان گفت: با وجود اینکه مربیان و بازیکنان ما با دستانی خالی و بدون امکانات موفق عمل کرده‌اند، اما تلاش بزرگان ورزش در راستای جذب اسپانسر لازم و ضروری است.

فریده جلدانی ضمن قدردانی از حمایت‌های کامران احمدیان، رئیس هیات والیبال استان، اظهار کرد: هیئت والیبال یک هیئت منسجم و زحمتکش است که گواه آن کسب نتایج این هیات در دو سال اخیر می‌باشد.

جلدانی با اشاره به این‌که بازیکنان ما به خاطر نبود تیم در لیگ برای تیم‌های سایر استان‌ها به میدان می‌روند به راه اندازی یک تیم به نام لرستان در لیگ‌ والیبال کشور تاکید کرد.

وی با بیان این‌که با راه اندازی لیگ استان به جایی نمی‌رسیم و اگر توسعه ورزش والیبال را می‌خواهیم باید به دنبال راه‌اندازی تیم در لیگ کشوری باشیم، افزود: از طرف جامعه والیبال از اداره کل ورزش و جوانان استان تقاضا داریم تیم‌های اعزامی و آکادمی‌ها ما را در لیگ کشوری حمایت کنند.

خوابگاه ورزشی نداریم/ مربیان و مدرسان والیبال عملکرد مثبتی داشته‌اند

دبیر هیات والیبال لرستان گفت: با وجود اینکه مرکز استان احتمالاً در هفته آینده میزبان مسابقات والیبال زیر ۱۷ سال استانی می‌باشد، اما متاسفانه از خوابگاه ورزشی مناسب جهت ارائه خدمات به ورزشکاران این رشته بی‌بهره هستیم.

اسماعیل طولابی با اشاره به این‌که روند مناسب هیئت والیبال لرستان مستلزم همکاری اداره کل ورزش و جوانان است، اظهار کرد: حضور دو نفر از آقایان و بانوان در اردوی تیم ملی والیبال نشانگر عملکرد مناسب مربیان و مدرسان توانمند استانی و شهرستانی می‌باشد.

طولابی با اشاره به این‌که از زمان تصدی کامران احمدیان به عنوان رئیس هیات والیبال در معرض مشکلات مالی گذشته بودیم، به حمایت‌های مالی از جانب اداره کل ورزش و جوانان استان تاکید کرد.

دبیر هیات والیبال لرستان افزود: مشکلات مالی به گونه‌ای بود که شرکت کنندگان خارج از استان در کلاس‌های مربیگری و داوری ثبت نام کرده بودند ولی کلاسی برای آن‌ها تشکیل نشده بود که پس از پیگیری توسط رئیس هیات استان کلاس درجه ۲ و سپس ابتدای سال جاری کلاس داوری درجه ۳  برگزار شد.

وی در ادامه به ارائه آمار ورزشکاران بیمه شده در رشته والیبال پرداخت و گفت: براساس آمار ۴۱۹۲ ورزشکار سازماندهی شده و دارای بیمه ورزشی داریم که این تعداد شامل ۲۷۱۱ نفر خانم و ۱۴۸۱ نفر آقا هستند.

دبیر هیات والیبال لرستان با اشاره به اینکه ۴۵۰۰ ورزشکار ساماندهی نشده داریم، افزود: این ورزشکاران علاوه‌بر نداشتن کارت بیمه ورزشی، از استفاده سالن‌های ورزشی سطح شهرستان محروم هستند، لذا انتظار می‌رود اماکن و سالن‌های ورزشی که تحت پوشش اداره کل ورزش و جوانان است در اختیار این تعداد ورزشکار قرار بگیرد.

طولابی تشریح کرد: در سال ۱۴۰۲ چهار کلاس مربیگری و چهار کلاس داوری در سطح استان برگزار کردیم که در همین راستا یک کلاس مربیگری و یک کلاس داوری در بروجرد برگزار شد.

وی همچنین به مشکلات برگزاری دوره‌های آموزشی اشاره کرد و گفت: با وجود سالن شهید چاغروند که یک سالن مناسب جهت ورزش‌های توپی است اما نتوانستیم از این فضا استفاده کنیم و مجبور به اجاره سالن از سایر ارگان‌ها شدیم.

ارتقای سطح والیبال نیازمند مشارکت همگانی است

عضو هیات رئیسه هیات والیبال لرستان گفت: با توجه این‌که مقام معظم رهبری در شعار سال به مشارکت مردم اشاره داشته‌اند، لازم است که با مشارکت همگانی به دنبال ارتقای سطح والیبال باشیم‌.

حسین نیک ضمیر با ابراز خرسندی از انتخاب وحید والیزاده مردای به عنوان مدیرکل ورزش و جوانان استان، اظهار کرد: همه‌ی ما در تلاش هستیم که ورزش والیبال را به جایگاه اصلی خود برسانیم اما مشکلاتی در این مسیر وجود دارد که بایستی با برنامه‌ریزی و تدبیر رفع شوند.

رئیس هیات والیبال شهرستان بروجرد با اشاره به این‌که والیبال اگر ورزش اول نباشد ورزش دوم شهرستان بروجرد بشمار می‌رود، گفت: مشکل اساسی ما در این شهرستان نبود سالن تمرین است، سال گذشته قرار بود سالنی در اختیار ما قرار بگیرد اما افزایش شهریه و محدودیت ثبت نام بازیکنان باعث شده اندکی از اهداف خود دور بمانیم.

نیک ضمیر با بیان این که سالن طالقانی بروجرد گنجایش ۶۰ بازیکن را دارد، خاطر نشان کرد: در محیطی که می‌توان چهار ورزش را مدیریت کرد پس ورزشکاران ما بایستی از فضاهای ورزشی نهایت استفاده را ببرند.

رئیس هیات والیبال بروجرد بیان کرد: با توجه به این‌که اداره تربیت بدنی این شهرستان در حال حاضر به یک ثبات رسیده است اما همچنان در بحث والیبال مشکل سالن داریم.

نیک ضمیر افزود: بنده در هیات والیبال شهرستان بروجرد با هزینه شخصی هم کار می‌کنم اما در بحث سالن باید به ما کمک شود.

وی به حمایت‌های رئیس هیات والیبال استان اشاره و خاطر نشان کرد: از زمان تصدی کامران احمدیان به عنوان رئیس هیات والیبال لرستان کلاس‌های داوری و مربیگری مرتب در استان برگزار می‌شود و این فرصت مغتنم فراهم شده تا بنده به عنوان مدرس فدراسیون و دیگر مدرسین والیبال بتوانیم با برگزاری دوره‌های مختلف به ارتقای سطح علمی این ورزش کمک‌ کنیم.

براساس این گزارش؛ طی حکمی از جانب کامران احمدیان، رئیس هیات والیبال لرستان، عبدالحسین خیرالهی به عنوان رئیس کمیته مسابقات استان منصوب شد.

در این حکم ضمن اشاره به تجربیات ارزنده خیرالهی از وی خواسته شده که به دور از جانبداری و سلائق شخصی به انجام امور مربوطه مبادرت نماید.

انتهای پیام//

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.