×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سر خط خبر ها

امروز : یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 5 May , 2024
افزایش خدمات ناباروری برای زوجین نابارور تحت پوشش/نشاندار شدن دو هزار ۱۱۳ نفر زوج نابارور در سطح لرستان



به گزارش پایگاه خبری ۱۷ مرداد؛ صبح روز پنجشنبه ۲۶ بهمن جلسه کمیته تخصصی ناباروری سازمان‌های بیمه‌گر پایه با حضور محسن اسدبیگی، مدیر کل بیمه سلامت لرستان، هوشنگ شکوری، معاون خرید راهبردی و اسناد پزشکی تامین اجتماعی استان و رضا ساکی مدیر ارشد خدمات درمانی نیروهای مسلح استان برگزار شد.

محسن اسدبیگی در این جلسه گفت: در راستای ماده ۴۳ قانون جمعیت و خانواده نزدیک به ۶ هزار زوج نابارور در سطح استان شناسایی و تا به حال یک هزار و ۳۸۹ نفر زوج نابارور بیمه سلامت نشاندار شده‌اند.

وی افزود: این اداره کل در حال حاضر با دو مرکز درمان ناباروری خصوصی شفا و غیردولتی جهاد دانشگاهی جهت ارائه خدمات تخصصی سطح دوم درمان ناباروری قرارداد منعقد کرده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان لرستان با اشاره به این‌که تاکنون مبلغ ۳۷ میلیارد ریال هزینه درمان به مراکز طرف قرارداد ناباروری پرداخت شده است، بیان کرد: بابت سرپایی ( دارو پاراکلینیک) ناباروری مبلغ ۲۱ میلیارد ریال، بابت خسارت متفرقه ناباروری ۷ میلیارد و ۶۶۰ میلیون ریال و بابت اسناد مراکز درمانی ناباروری طرف قرارداد در استان ۸ میلیارد و ۴۲۲ میلیون ریال به مراکز طرف قرارداد پرداخت شده است.

اسدبیگی خاطر نشان کرد: خدمات مورد تعهد IVF،ICSI،IUI،FET که برای هر کدام بسته خدمتی شامل ویزیت، دارو، تصویربرداری و خود مراحل پروسیجر تعریف شده و در آخرین تغییرات جوانی جمعیت، محدودیت تعداد IVF، IUI،ICSI و FET برداشته شده و فاقد سقف می‌باشند.

این مسئول گفت: بسته خدمات غربالگری جنین(آزمایش و سونوگرافی NT) و بسته آزمایشات تشخیصی و ژنتیکی سقط جنین به خدمات درمان ناباروی اضافه شده است.

وی یادآور شد: در مراکز طرف قرار داد در استان مثل جهاد دانشگاهی و بیمارستان شفا فرانشیز پرداختی بیمار ۳۰ % تعرفه خصوصی و پرداختی سازمان ۷۰% تعرفه خصوصی است.

مدیرکل بیمه سلامت لرستان تاکید کرد: هزینه بیمار در مراکز غیر طرف قرارداد نیز در قالب خسارت متفرقه پرداخت می‌شود.

هوشنگ شکوری، معاون خرید راهبردی و اسناد پزشکی تامین اجتماعی استان در این جلسه با اشاره به اینکه ۴۲۶ زوج نابارور تحت پوشش نشاندار شده، افزود: در سه ماه اول ۱۷۴ پرونده در قالب مراکز طرف قرارداد و خسارت متفرقه ۳۹۸ میلیون تومان، در سه ماهه دوم از ۱۹۹ پرونده ۶۹۸ میلیون تومان و در سه ماهه سوم از ۲۸۷ پرونده مبلغ ۹۶۳ میلیون تومان هزینه پرداخت شده است.

رضا ساکی، مدیر ارشد خدمات درمانی نیروهای مسلح استان نیز در این جلسه خاطرنشان کرد: ۲۹۸ زوج نابارور تحت پوشش نشاندار شده که تا به حال مبلغ ۷۷۰ میلیون تومان به آنها پرداخت شده است.

لازم به ذکر است تعداد یک هزار و ۳۹۸ زوج نابارور توسط سازمان بیمه سلامت، ۴۲۶ زوج نابارور توسط سازمان تامین اجتماعی و ۲۹۸ زوج نابارور توسط نیروهای مسلح نشاندار شده که در مجموع تعداد دو هزار و ۱۱۳ زوج نابارور توسط سازمان‌های بیمه‌گر پایه در سطح استان نشاندار و به آنها خدمات ارائه می‌شود.

خبر: سجاد دالوند

انتهای پیام/

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.