×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سر خط خبر ها

امروز : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 19 May , 2024
نشست صمیمی فعالان عرصه محیط زیست با فرماندار شهرستان چگنی



به گزارش پایگاه خبری ۱۷ مرداد از چگنی؛ در نشست فعالان حوزه محیط زیست و منابع طبیعی با فرماندار شهرستان چگنی پیرامون جلوگیری از آفت درختان بلوط و استقرار هلی‌کوپتر برای استفاده در مواقع آتش سوزی بحث و گفتگو شد.

براساس این گزارش در این نشست که به دعوت فرهاد نادری چگنی از حامیان محیط زیست و منابع طبیعی برگزار شد؛ افشین بازگیر، فرماندار این شهرستان بعد از شنیدن صحبت‌های حاضرین ضمن تشریح مراحل و چگونگی اقدام برای مقابله با آفت درختان بلوط بر استفاده از تمام ظرفیت‌های موجود برای مقابله با این آفت تآکید کرد.

بازگیر در ادامه با بیان اینکه نقطه یابی و شناسایی مناطق مورد هجوم آفات، افزود: برای شناسایی دقیق و کامل درختان و مناطق مورد نظر برای سم پاشی از نظر کارشناسان استفاده خواهیم کرد.

فرماندار چگنی یادآور شد: در حال حاضر پهبادهای نیروی انتظامی که برای مقابله با کشت گیاهان ممنوعه در شهرستان مستقر هستند بهترین گزینه و راه حل برای مقابله با این آفت است.

رئیس شورای تأمین چگنی توضیح داد: حتماً برای سم پاشی نیاز مبرم به همکاری نیروی انتظامی برای در اختیار قرار دادن پهباد هستیم.

وی ادامه داد: با فرمانده نیروی انتظامی استان لرستان رایزنی های لازم را برای همکاری انجام خواهیم داد.

نماینده عالی دولت در شهرستان چگنی در پاسخ به سئوال سرانجام هلی‌کوپتری که قرار بود در شهرستان مستقر شود، گفت: متأسفانه جلوگیری افراد بومی و معارضین باعث شده تا به امروز حوزچه‌های آب گیری احداث نگردد.

افشین بازگیر در تشریح این مسئله تصریح کرد: اولین اقدام برای استقرار هلی‌کوپتر برای مهار آتش سوزی‌های احتمالی احداث حوزچه‌های آبگیری می‌باشد.

وی افزود: از روز اول قرار بر این بود تا در دو نقطه سراب رفتخان و سد دوگر ویسیان حوزچه‌های آبگیری احداث شوند که متأسفانه به علت ممانعت‌های افراد بومی این کار تاکنون اتفاق نیفتاده است.

بازگیر نسبت به موضوعات مطرح شده در فضای مجازی شهرستان هم اینگونه جواب داد: هیچ مصاحبه و یا مطلبی بدون پشتوانه و سیر مراحل قانونی و هماهنگی با مسئولین بیان نشده و نمی‌شود.

فرماندار چگنی گفت: مراحل جذب و تأمین بودجه و هم‌چنین منبع جذب این بودجه برای اختصاص هلی‌کوپتر انجام شده است و هیچ مشکلی از این لحاظ نداریم.

نماینده عالی دولت در چگنی خاطر نشان کرد: توسعه یک امر تک بعدی نیست که فقط توسط مدیران محقق گردد و اگر مردم با مدیران همراه نباشند توسعه به سختی اتفاق خواهد افتاد.

وی در ادامه گریزی به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه شهرستان چگنی زد و توضیح داد: انتخابات دوره دوازدهم در چگنی یکی از سالم‌ترین انتخابات در طول این چند دهه بود که کم‌ترین حواشی را به دنبال داشت.

افشین بازگیر با ذکر این نکته از شهید احمد کاظمی که به خاطر خشنودی کسی به جهنم نروید افزود: در هر صندوق که شک کردیم و یا مطلع شدیم احتمال جانبداری از کاندیدای خاصی وجود دارد سریع اقدام کردیم تا شائبه‌ای پیش نیاید.

فرماندار شهرستان چگنی خطاب به حاضرین و فعالان زیست محیطی گفت: دغدغه خاطر شما پیرامون مسائل زیست محیطی و منابع طبیعی شهرستان بسیار مهم و مبارک است و باید پیگیری و تا مرحله نهایی رصد گردد.

رئیس شورای تأمین چگنی تصریح کرد: تجربه نشان می‌دهد در هر موضوعی که دلسوزان و خود مردم مشارکت داشته‌اند آن‌ موضوع زودتر به نتیجه رسیده است.

فرهاد نادری چگنی فعال زیست محیطی شهرستان چگنی در ادامه این نشست به بیان نقطه نظرات و پیشنهادات خود و همراهان پرداخت و گفت: ضمن قدردانی از حمایت‌های مجموعه فرمانداری چگنی و شخص فرماندار؛نباید به آفت موجود در درختان بلوط کم اهمیت بود که اگر چنین باشد در آینده‌ای نه چندان دور شاهد فاجعه خواهیم بود.

نادری چگنی ادامه داد: مطالعه ما و تمام مردم چگنی از مدیریت ارشد شهرستان و دیگر مسئولان این است که در اسرع وقت با مقامات استانی و کشوری برای کمک به حل این موضوع رایزنی کنند.

این فعال و دوستدار محیط زیست و منابع طبیعی توضیح داد: مقامات قضائی شهرستان باید به این موضوع ورود و دستورات لازم را برای سایر دستگاه صادر و تا حصول نتیجه پیگیری نمایند.

فرهاد نادری چگنی در پایان ضمن تأکید بر ادامه این نشست‌ها خاطرنشان کرد: فقط نباید مسائل و موضوعات را در فضای مجازی پیگیری و به آنها واکنش نشان داد چراکه تجربه ثابت نموده است در بعضی مواقع واقعیات میدانی با مسائل مطرح شده در فضای مجازی زمین تا آسمان تفاوت دارند و همین باعث دلسردی مدیران برای ادامه خدمت به جامعه و مردم خواهد شد.

انتهای پیام//

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.