×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سر خط خبر ها

امروز : شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 18 May , 2024
ساختار جایگاه اداری تیم سلامت اصلاح می‌شود


به گزارش ۱۷ مرداد از خرم‌آباد/ صبح امروز یکشنبه هفتم دی‌ماه ۹۹ همایش تجلیل از پزشک خانواده و تیم سلامت با حضور مدیرعامل بیمه سلامت کشور به صورت ویدئو کنفرانس برگزار گردید، این همایش به صورت همزمان با حضور شاهدخت فتحی بیرانوند، مدیرکل بیمه سلامت لرستان و مریم کوشکی، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان در خرم‌آباد پیگیری شد.

دکتر محمدمهدی ناصحی در همایش مجازی کشوری تجلیل از پزشک خانواده و تیم سلامت با بیان این‌که رسالت خدمت رسانی در سطح یک بخش خصوصی بر عهده تیم سلامت است، ابراز امیدواری کرد شرایطی فراهم آید که سازمان بیمه سلامت و معاونت بهداشتی وزارت بهداشت با توجه بیش‌تر به پزشک خانواده، نظام سلامت، نظام ارجاع و سلامت روستایی و اجرای طرح‌ و برنامه‌ها گام به گام اهداف خود را به پیش برند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اقداماتی که با هماهنگی معاونت بهداشتی وزارت بهداشت در حال انجام است، امیدواریم در صورت تعیین بودجه گام‌های خوبی در خصوص امضای تفاهم نامه روستایی برداشته شده و سرانه‌ها مشخص شود.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت کشور با اشاره به ایفای نقش به‌هنگام بسیاری از دانشگاه‌های علوم پزشکی در پرداخت حقوق و مزایای تیم سلامت، افزود: با این وجود  متاسفانه برخی دانشگاه‌ها همچنان با سیستم کُند و لاک پشتی پیش‌ می‌روند و در این زمینه به رسالت کاری خود عمل نکرده‌اند.

ناصحی ادامه داد: انتظار می‌رود معاونت بهداشتی دانشگاه‌ها با جدیت در راستای پرداخت مطالبات تیم سلامت اقدام کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه امکانات درمانی، تشخیصی و رفاهی حوزه پزشکان خانواده و تیم سلامت در سایه کمبود اعتبارات در حوزه ملی قرار گرفته است، تصریح کرد: می‌کوشیم با تامین به موقع  اعتبارات، شرایط برای بهبود استانداردها و امکانات لازم در مراکز سلامت فراهم شود.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت کشور نظارت صحیح را لازمه بازبینی در حوزه نظام سلامت دانست و ابراز امیدواری کرد: در راستای ارتقاء و توانمندسازی تیم سلامت بتوان دوره‌های تکمیلی پزشکی خانواده تخصصی اجرایی کرد.

** فعالیت ۱۱۵ مرکز بهداشتی، درمانی در لرستان

مدیرکل بیمه سلامت لرستان گفت: تیم سلامت نقش مهمی در ارائه خدمات سطح یک شامل خدمات پیشگیری و درمان بر عهده دارد.

شاهدخت فتحی بیرانوند از فعالیت ۱۱۵ مرکز بهداشتی درمانی در سطح استان لرستان خبر و ادامه داد: در این مراکز ۱۷۲ پزشک و ۱۵۰ ماما خدمات سطح یک را به شهروندان لرستانی ارائه می‌‌کنند.

وی عنوان کرد: پزشکان ایثارگر با حضور در صعب‌العبورترین و دشوارترین مراکز بهداشتی خدمات ارزشمندی را به بیمه شدگان ارائه می‌دهند.

مدیرکل بیمه سلامت لرستان خاطرنشان کرد: حضور فعال و ایثارگونه پزشکان و ماماها در مراکز بهداشتی موجب کاهش چشمگیر مرگ و میر مادران باردار و کودکان زیر پنج سال در دهه اخیر شده است.

فتحی بیرانوند هم‌چنین رشد شاخص‌های بهداشتی از جمله بهبود و مراقبت در حوزه‌های باروری، شاخص‌های حوزه زیست محیطی و بهبود آب آشامیدنی را نمونه‌هایی از خدمات ارائه شده در حوزه بهداشت محیط برشمرد.

وی با ارزشمند خواندن خدمات تیم سلامت در کاهش و کنترل بیماری‌های مشترک بین انسان و دام گفت: کنترل و کاهش بیماری‌های واگیرداری مانند مالاریا حاصل خدمات ارزشمند و بی‌بدیل تیم سلامت است.

این مسوول با اشاره به رویکرد سازمان بیمه سلامت در خصوص پرداخت مطالبات و افزایش تعامل با وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی، افزود: خوشبختانه این تعامل در لرستان تحسین‌ برانگیز و قابل تقدیر است.

فتحی بیرانوند هم‌چنین بر اهمیت نقش رسانه‌ها در پیشبرد اهداف حوزه سلامت تاکید و عنوان کرد: رسانه‌ها با همیاری و پوشش مطلوب خبری ما را در عبور از مسائلی مانند تغییر رویکرد بیمه سلامت و نظام الکترونیک، برنامه اجرای سیستم‌های هوشمند و الکترونیکی یاری کرده‌اند.

در پایان این همایش از دکتر مصطفی فولادوند و دکتر فریدون فرمانی به عنوان پزشک و دکتر معصومه دریکوندی به عنوان ماما به نمایندگی از جامعه پزشکان خانواده و تیم سلامت تجلیل به عمل آمد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.