×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سر خط خبر ها

امروز : شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 18 May , 2024
توزیع بیش از ۶۰۰۰ تن کودهای پتاسه و فسفاته در استان قم



به گزارش پایگاه خبری ۱۷ مرداد و به نقل از روابط عمومی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان قم، شرکت خدمات حمايتي کشاورزي يکي از مهم‌ترين شرکت‌هاي زيرمجموعه وزارت جهاد کشاورزي مي‌باشد که به‌عنوان اولين و بزرگترين زنجيره تأمين و توزيع نهاده‌های کشاورزي در ايران، وظيفه بسيار مهم تهيه، تأمين و توزيع انواع نهاده‌هاي کشاورزي شامل کودهاي يارانه‌اي، سم و بذر را در سطح کشور برعهده دارد.

اين شرکت تاکنون اين وظيفه حساس خود را به بهترين نحو ممکن در سطح کشور انجام داده و علي‌رغم وجود تمامي مشکلات در چند سال اخير در بازار جهاني نهاده‌هاي کشاورزي، تاکنون توانسته است تمامي کودهاي مورد نياز بخش کشاورزي کشور را به موقع تأمين نموده و در اختيار کشاورزان در اقصي نقاط کشور قرار دهد.

مهندس حسین زند، مدیر شرکت خدمات حمايتي کشاورزي استان قم در همین راستا به بيان آخرين دستاوردها و عملکرد شرکت خدمات حمايتي کشاورزي استان قم در سال ۱۴۰۲ در زمینه توسعه و ترویج مصرف متعادل و بهینه کودهای پایه توسط کشاورزان، پرداخت و اظهار کرد: در زمينه تأمين و توزيع کودهاي فسفاته و پتاسه بیش از ۶ هزار تن انواع کودهای فسفاته و پتاسه در استان توزیع شده است.

وی افزود: علاوه‌بر توسعه و ترویج مصرف بهینه و متعادل انواع کودهای فسفاته و پتاسه و کسب رتبه‌ی برتر استان قم در این زمینه، دنبال افزايش مصرف اين کودها در سطح استان به منظور افزايش کميت و کيفيت محصولات توليدي کشاورزي و بدنبال آن مبارزه بهتر با انواع تنش‌های بيماري و محيطی نیز هستیم.

زند خاطرنشان کرد: نکته‌اي که بايد در اينجا به آن اشاره نمايم اين است که در مصرف کودهاي فسفاته و پتاسه، کمي مصرف آن کم‌تر از نرم جهاني مي‌باشد و بايد کشاورزان ما کودهای بيشتری مصرف کنند. ما در سال قبل رکورد مصرف کود کشور در ۱۵ سال گذشته را زديم و بيشترين ميزان مصرف کودهاي گذشته مربوط به سال ۱۴۰۱ بوده است که خروجي آن را در توليد گندم سال قبل مشاهده فرموديد که علي‌رغم عدم وجود بارندگي خيلي مناسب، در حوزه تأمين و تدارک کودهاي کشاورزي، رکورد کشور زده شد و سال ۱۴۰۱ چيزي در حدود ۲ ميليون و ۷۰۰ هزار تن کود در سطح کشور مصرف گرديد.

مدیر شرکت خدمات حمايتي کشاورزي استان قم با بیان این که در مصرف کودهاي ازته نيز در حال حاضر نزديک به حد مطلوب هستیم و بيش‌تر از آن مصرف نمي‌کنيم، ادامه داد: تاکنون کارهاي ترويجي و آموزشي بسيار زيادي در استان انجام شده است تا کشاورزان متوجه مزاياي مصرف به اندازه انواع کودهاي شيميايي بشوند و نتايج آن را در اين سال‌ها تجربه کنند، اما با این حال هنوز با استانداردهاي جهاني فاصله داريم.

انتهای پیام//

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.